Thursday, February 23, 2012

komik olmaya mı çalıştın şakacı svp?


hayır onca bilimadamının çıktığı ülkede niye ilkokul ve altı seviyesinde poster çalışmalarına raslanıyor ki? hah, kandırdın di mi svp, "wir macher saubere politik" (temiz siyaset yapıyoruz) diye başlayarak,ya da aşağıdaki gibi "aslında yabancılarla bir zorumuz yok" derken "yabancılar dışarı"yı gözümüze gözümüze sokarak?
 bu, svp dediğim, çokça bahsettim kendisinden de zaten, isviçrenin akp'si diyebilirim, en çok oy alan parti, akpden farkı gerçekten aşırı milliyetçi, reklamlardan anlaşılabileceği gibi. "ılımlı" sağ, "ılımlı siyaset"in anlamını buraya gelince farkettim, ılım mılım yok adamlarda dandun konuşuyorlar, ha ama günahlarını almayayım sadece konuşuyorlar bir de işte çalışma izinlerini -yabancı alımını falan biraz daha limitlemeye çalıştılar ama onu muhtemelen başa geçecek herhangi bir parti de yapacaktı.
yine de etrafta bu tarzda afişler görmek rahatsız ediyor insanı, ne zaman gözüme çarpsa "ben burada hoş karşılanmıyorum" hissini yaratıyor bünyede.


ayh, uykum var ama bitiremedim yarına yetiştirmem gerekenleri.. daral daral........

No comments: